آموزشی

لباس رسمی زنانه

انتخاب لباس رسمی برای خانم ها

هر موقعیت و شرایطی لباس خاص خود را می طلبد. برای مثال لباس رسمی که برای حضور در محل کار به تن می‌کنید با لباس روزمره تان و یا یک دورهمی بیرون از خانه کاملا متفاوت است. اینکه بدانید برای هر مراسمی چه نوع لباسی باید به تن داشته باشید می تواند سلیقه و شخصیت شما را نشان دهد.

کاربرد لباس رسمی

لباس رسمی به عنوان پوششی است که در موارد خاصی مانند مراسمات رسمی، ملاقات‌های کاری، مصاحبه‌های شغلی، مراسم عروسی و مهمانی‌های رسمی استفاده می‌شود. کاربردهای لباس رسمی عبارتند از:

  •  مراسمات رسمی: در مراسمات دولتی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی مانند مراسم تشییع جنازه، مراسم افتتاحیه، جشنواره‌ها و حفلات رسمی، لباس رسمی به عنوان پوشش مناسب برای حضور در این مراسمات استفاده می‌شود.
  • ملاقات‌های کاری: در بسیاری از محیط‌های کاری، لباس رسمی برای ملاقات‌های کاری با مشتریان، همکاران و رؤسا استفاده می‌شود. این نوع پوشش نشان دهنده حرفه‌ای‌بودن و جدی‌گرفتن محیط کار است
  • مصاحبه‌های شغلی: در فرایند استخدام یا مصاحبه‌های شغلی، لباس رسمی به عنوان پوشش مناسب برای ایجاد اولین تاثیر مثبت بر روی کارفرما استفاده می‌شود.
  • مهمانی‌های رسمی: در بعضی از مهمانی‌ها و جشن‌ها نیز لباس رسمی به عنوان پوشش مناسب استفاده می‌شود. این شامل مهمانی‌های سیاسی، و همچنین مراسمی مانند جشنواره‌ها، سنت‌ها و مراسم رسمی دیگر می‌شود.

نکات انتخاب شال و یا روسری

اینکه از شال استفاده کنید یا روسری به نوع پوشش شما بستگی دارد.

اما شما میتوانید برای انتخاب مناسب و هوشمندانه چند نکته را رعایت کنید:

ابتدا به این نکته توجه کنید که شال و روسری نخی به دلیل اینکه اسپرت هستند و مناسب ست های دخترانه هستند مناسب استایل رسمی نیست.

همچنین از انتخاب شال حریر به دلیل لیز بودن پرهیز کنید.

برای مراسم رسمی بهتر است از شال و روسری ابریشمی استفاده کنید.

همچنین در فصل سرما میتوانید به استایل خود شال گردن اضافه کنید.

افزودن شال گردن می‌تواند به لحاظ رنگی تاثیر فوق العاده‌ای بر روی استایل شما داشته باشد. برای مثال برای ست مشکی می‌توانید از شال قرمز و یا زرشکی بهره ببرید.

حتما از شلوار رسمی استفاده کنید

برای شلوار استایل رسمی  و جلسات و مصاحبه های کاری بهترین گزینه شلوار رسمی است.

اگر از طرفداران شلوار جین هستید برای جلسات رسمی بهتر است این نوع شلوار را با شلوار کرپ و یا شلوار کتان با برش و دوخت مناسب جایگزین کنید.

در هنگام خرید شلوار زنانه برای این گونه مراسم به جنس پارچه و نوع دوخت آن نگاه ویژه‌ای داشته باشید. نوع برش و دوخت باید رسمی بودن شلوار را به خوبی نشان دهد.

از پوشیدن شلوارهای بسیار تنگ و یا اسلش اجتناب کنید خصوصا اگر قد بلندی ندارید و یا پاهایتان پر و درشت است. چرا که اینگونه شلوارها بهمراه شلوار دمپا اصلا مناسب‌تان نیست. فراموش نکنید که قد شلوار هم باید متناسب با فرم اندام‌تان باشد.

مانتو یا بارونی مناسب استایل خود را انتخاب کنید
برای جلسات و مصاحبه های کاری بهترین گزینه مانتو کتی است و برای رنگ آن بهتر است از رنگ های خنثی و سنگین استفاده کنید.
رنگ‌هایی مثل سورمه‌ای، زرشکی و یا قهوه‌ای و یا رنگ‌های بسیار روشن مانند طوسی و یا آبی روشن.
به این نکته توجه کنید که لباس شما نباید طرح دار باشد لباس های ساده و خوش برش بهترین گزینه است.
برای فصل سرما میتوانید زیر پالتو یا بارونی خود مانتو بپوشید و قبل از ورود به جلسه یا مصاحبه کاری آن را از تن درآرید.
همچنین میتوانید از پیراهن های بلند مناسب این فصل استفاده کنید.

استایل شما با کیف تکمیل میشود
کیفی که برای استایل رسمی و جلسات کاری بدست می‌گیرید باید ساده و جادار باشد. در هنگام خرید کیف زنانه بهتر است کیف‌هایی از جنس چرم انتخاب کنید که هم مقاوم و بادوام باشند و هم فضای کافی برای حمل وسایل روزمره را داشته باشد.

از کفش ها غافل نشوید
وقتی قرار است ساعت ها پای شما در کفش باشد راحت بودن کفش اولویت دارد اما نباید رسمی بودن کفش را نادیده بگیرید.
کفش شما باید به میزان کافی رسمیت داشته باشد ،کفش پاشنه بلند راحتی پا را از بین میبرد و کفش فانتزی برای محیط اداری مناسب نیست.
هنگام خرید کفش زنانه به این نکته توجه داشته باشید که در محیط کار و هنگام راه رفتن سروصدا نداشته باشد و همچنین پای شما را اذیت نکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *